انواع پروفیل آلومینیومی صنعتی با بهترین قیمت فروش

, ,
انواع پروفیل آلومینیومی ترمال بریک

انواع پروفیل آلومینیومی صنعتی و کاربرد های آنها را در صنعت و ساختمان در این مقاله شرح داده ایم. پروفیل آلومینیم صنعتی به دلیل سبک بودن، استحکام بالا، رسانایی خوب الکتریسیته و … در بسیاری از صنایع مختلف خودروسازی، کشتی سازی، فضا پیماها، ساختمان ها، تولید دکل های برق و … کاربرد فراوانی پیدا کرده اند. همین موضوع باعث گسترش تولید پروفیل آلومینیوم در ایران شده است و به دلیل نیاز بالا در تمامی صنایع به این فلز، بهتر است تولید و فروش انواع پروفیل آلومینیومی توسط تولیدکنندگان پروفیل آلومینیوم هم بیشتر شود .در ادامه قصد داریم میزان مصرف آلومینیوم در بخش های مختلف صنعت را بازگو کنیم. در صنایع مربوط به حمل و نقل سهم استفاده از آلومینیوم حدود ٢٦ درصد می باشد که نشان دهنده استفاده زیاد از پروفیل الومینیوم میباشد، صنایع مربوط به بسته بندی مواد با استفاده از کاغذهای آلومینیومی حدود ٢٠ درصد می باشد.

انواع پروفیل آلومینیومی

09362761993

انواع پروفیل پنجره آلومینیومی

انواع پروفیل پنجره آلومینیومی برای ساخت درب و پنجره ها به شرح زیر وجود دارد:

پروفیل فریم  پنجره:  پروفیل های آلومینیومی است  که به صورت یک چارچوب و قاب  دورتادور پنجره قرار میگیرد. ویژگی اصلی آن این است که سطح محل برخورد آن با دیوار بیشتر مسطح است داخل دیوار ثابت است و قابل جابجایی نیست.
پروفیل لنگه پنجره:  پروفیل آلومینیومی است که قابلیت باز و بسته شده را برای پنجره فراهم میکند. ویژگی آن این است که قادر به حرکت هستند.
پروفیل مولیون یا وادار:  پروفیلی است که مستطیل شکل گرفته توسط قاب را به چندین پروفیل مستطیلی کوچک(لنگه های پنجره ) تقسیم و جدا میکند. پروفیلهای مولیون روی انواع پروفیل آلومینیومی فریم پنجره و درب ثابت می شوند

انواع پروفیل آلومینیم صنعتی

 پروفیل زهوار: پروفیلی است که برای ثابت نگه داشتن شیشه بر روی لنگه و یا فریم درب و پنجره نصب میشود. کلیه پروفیل های ذکر شده برای ساخت درب و پنجره آلومینیومی قابلیت اجرا طیف گسترده ای از رنگ های الکتروستاتیک، آنادایزنگ، دکورال و…متناسب با نیاز و سلیقه مشتری را دارا میباشند.

بهترین ترمال بریک

بهترین ترمال بریک یا عایق حرارتی در انواع پنجره های آلومینیومی مورد استفاده قرار میگیرد سیستم هایی چون، لولایی، کشویی، لیفت اند اسلاید و کرتین وال. پروفیل پنجره های آلومینیومی به دودسته پروفیل های پنجره آلومینیومی نرمال و پروفیل های پنجره آلومینیومی ترمال بریک (شکست حرارتی) تقسیم شده است. امروزه از پروفیل آلومینیوم ترمال بریک به طور گسترده ای در بازار، به ویژه در بازارهای اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. مزایای پنجره آلومینیومی با استفاده از شکست حرارتی بسیار زیاد است از جمله کاهش هدایت گرما، جلوگیری از چگالش، کاهش سر و صدا، کاهش اتلاف انرژی وهمچنین می تواند از محیط زیست محافظت کند. از انواع پروفیل آلومینیومی برای ساخت سیستم های مختلف درب و پنجره از جمله موارد زیر میتوان اشاره کرد: پنجره لولایی، پنجره دو جهت بازشو، درب های پاسیو، پنجره قوسی، پنجره ویترینی(فیکس)، پنجره فریم لس، فولکس واگنی، لنگه مخفی و….

تولید انواع پروفیل آلومینیومی به روش اکستروژن

روش اکستروژن در بسیاری از صنایع برای تولید انواع پروفیل آلومینیومی استفاده می شود که در این روش ابتدا بیلت آلومینیوم وارد کوره شده و در درجه حرارت بالا و فشار زیاد قرار می گیرد و سپس آن را در قالب اکستروژن آلومینیوم مناسب قرار می دهند. با استفاده از این روش می توان انواع پروفیل صنعتی در ابعاد و اندازه های مختلف تولید شود. استفاده از روش اکستروژن دارای مزایای زیادی نسبت به روش های دیگر می باشد که می توان به: استحکام بالا، استقامت کششی زیاد، عدم نیاز به ماشینکاری دوباره، کیفیت بالای محصول و داشتن راندمان بالا برای  تولید انواع پروفیل اشاره کرد. پروفیل  آلومینیوم پنجره نوعی پروفیل ساختمانی ساخته شده از پروفیل آلومینیوم به عنوان ماده اولیه است. از مزایای این پروفیل ها مقاومت خوب در برابر خوردگی، فشار باد ، ضد اشتعال، انعطاف پذیری، تحمل وزن زیاد و… شناخته شده است.

تولید انواع پروفیل آلومینیومی

پروفیل آلومینیوم شیاردار

در  تولید پروفیل آلومینیوم شیاردار  ابتدا  بیلت آلومینیوم گرم شده و بر روی پرس اکستروژن قرار می گیرد.سپس حرارت دیده و با فشار از طریق قالب فولادی با مقطع مشخص عبور داده شده و پروفیل آلومینیوم با همان مفطع قالب تولید میشود. در نهایت  چندین فرآیند را برای اطمینان از صاف ، استحکام و رسیدن به کیفیت مطلوب برروی پروفیل انجام میشود. در ادارات برق برای سیم کشی برق در تمامی مناطق ایران و همچنین ساخت دکل های نیرو از انواع پروفیل آلومینیومی صنعتی هم استفاده می شود که سهم آن در صنعت برق حدود ٩ درصد برآورد شده است، در قسمت تاسیسات های مختلف سهم پروفیل آلومینیوم شیاردار مصرفی ٨ درصد است، محصولاتی که به صورت عمومی مصرف می شوند 6 درصد و تمامی صنایع دیگر که جز دسته های بالا به شمار نمی آیند نیز دارای سهم مصرفی آلومینیوم ١١ درصدی می باشند.

انواع پروفیل آلومینیومی اختصاصی

انواع پروفیل آلومینیم صنعتی و محبوبیت آن نسبت به سایر فلزات

انواع پروفیل آلومینیم صنعتی و پروفیل های فولادی دو فلز بسیار پرکاربرد در صنعت هستند که هریک خواص شیمیایی خاص خود را دارند. اما انواع پروفیل آلومینیومی صنعتی نسبت به فولاد محبوبیت بیشتری پیدا کرده و امروزه مورد توجه بسیاری از مهندسان قرار گرفته است. از جمله خواص فوق العاده آن عبارتند از:

  1. دارا بودن قیمت مطلوب
  2. انعطاف پذیری بسیار بالا
  3. می توان به راحتی آن را تغییر شکل داد
  4. دارای چگالی پایینی می باشد
  5. داشتن استحکام بالا
  6. خاصیت ضد زنگ
  7. رسانای الکتریسیته

اما برای اینکه بتوانیم در مقاطع پروفیل آلومینیوم تغییر شکل داده و تنوع ایجاد کنیم  باید آن را با استفاده از روش های خاصی تولید کنیم که مناسب با کار صنایع باشد. به همین علت برای تولید پروفیل آلومینیم می توان از سه روش استفاده کرد: استفاده از نورد، ریخته گری و روش اکستروژن

فروش انواع پروفیل آلومینیوم

اما در صنایع مختلف با توجه به تولید محصولات خاص، انواع پروفیل آلومینیومی بسیار زیادی هم ساخته می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • نبشی آلومینیومی
  • لوله آلومینیومی
  • پروفیل آلومینیم ترمال بریک
  • پروفیل آلومینیوم اختصاصی
  • پروفیل صنعتی آلومینیوم
  • پروفیل آلومینیوم لورنزو
  • قوطی آلومینیومی و …

انواع پروفیل کرتین وال

انواع پروفیل کرتین وال معمولا در کارخانه از پیش ساخته می شوند و قبل از اینکه به محل آورده شوند، مونتاژ می شوند. اساساً دو نوع سیستم کرتین وال بسته به روش مونتاژ وجود دارد.

  1. سیستم استیک کرتین وال : سیستم استیک جدا جدا در محل نصب می شوند و بسته به شرایط دسترسی، شیشه از داخل یا خارج درون فریم قرار می گیرد.
  2. سیستم یکپارچه(یونیتایزد) کرتین وال: سیستم  یکپارچه به صورت ماژول های از پیش ساخته شده همراه با  پانل های شیشه تحویل داده می شوند. سیستم های یکپارچه بهتر می توانند از مزایای تولید شرایط کارخانه و کنترل کیفیت استفاده کنند و به زمان نصب کمتری در محل نیاز دارند.

هندریل شیشه ای

هندریل شیشه ای را می توان  برای نرده ها و موانع، درساختمان استفاده کرد و نور طبیعی را به فضاهای باز وارد کرد. هندریل ها اجازه عبور نور را می دهند و نیاز به نور مصنوعی را کاهش می دهند و منبع طبیعی نور روز را فراهم می کنند. نرده ها و موانع شیشه ای حس شیک و طرح باز را به یک ساختمان اداری یا مسکونی می بخشد. هندریل دفنی یا هندریل شیشه ای معمولاً در اطراف پله‌ها و آسانسورها، برای هدایت مسیرهای پیاده‌روی برای کنترل جهت تردد عابر پیاده، در پنجره‌های خارجی برای جلوگیری از سقوط افراد از ساختمان، و در بالکن‌ها و تراس‌ها در داخل یا خارج استفاده می‌شوند. هندریل آلومینیومی را می توان در سرتاسر ساختمان استفاده کرد و نیاز به نور مصنوعی را کاهش داد و منبع طبیعی نور روز را فراهم کرد و در عین حال نیازهای عایق خورشیدی و حرارتی را برطرف کرد.

فروش انواع پروفیل آلومینیومی

درخواست تولید و فروش انواع پروفیل آلومینیومی توسط تولیدکنندگان پروفیل آلومینیوم پذیرفته می شوند و شما عزیزان با توجه به نیاز خود می توانید پروفیل آلومینیومی مختلف در هر اندازه و سایزی را سفارش دهید. اگر در ساختمان سازی مشغول به کار هستید از پروفیل آلومینیوم ترمال بریک برای ساخت انواع مدل پنجره دوجداره آلومینیومی  میتوانید استفاده کنید. اگر شما مهندس معمار هستید از پروفیل آلومینیم صنعتی برای لوور آلومینیومی نما  استفاده می کنید. در واقع کار با پروفیل آلومینیوم برای هر رشته و تخصصی قابلیت استفاده دارد. از مزایا پروفیل آلومینیوم پنجره میتوان به قابلیت شکل پذیری بالا، آب بندی وهوابندی مناسب(که امری مهم برای ساخت درب و پنجره آلومینیومی میباشد)، امکان تولید پروفیل های ظریف وباریک، وزن سبک، مقاومت بالا، مقاومت در برابر خوردگی(اجرای انواع پوشش های سطحی)، مقاومت در برابر اشتعال و عمر طولانی (بیش از 50 سال)، حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در انرژی(سیستم عایق حرارتی ترمال بریک)، عایق صوتی، عدم تغییر رنگ  در برابر اشعه ماورا بنفش و…اشاره کرد.

کاربردهای رایج لوله های آلومینیومی در ساخت و ساز ساختمان چیست؟

لوله های آلومینیومی برای اهداف مختلفی در ساخت و ساز از جمله نرده، داربست، پشتیبانی سازه، سیستم های HVAC و لوله کشی استفاده می شود.

آیا لوله های آلومینیومی گرانتر از لوله های فولادی هستند؟
لوله‌های آلومینیومی می‌توانند گران‌تر از لوله‌های فولادی باشند، اما تفاوت هزینه را می‌توان با کاهش وزن و سهولت نصب آن‌ها جبران کرد که می‌تواند در هزینه‌های نیروی کار و حمل و نقل صرفه‌جویی کند.

آیا استفاده از لوله های آلومینیومی در ساخت و ساز مزایای زیست محیطی دارد؟
آلومینیوم یک ماده بسیار قابل بازیافت است و استفاده از لوله های آلومینیومی می تواند با کاهش تقاضا برای منابع جدید به اهداف پایداری کمک کند. بازیافت آلومینیوم نیز در مقایسه با تولید آن از مواد خام به انرژی کمتری نیاز دارد.

هیت سینک led ضد آب

هیت سینک led ضد آب عمدتاً برای استفاده در فضای باز مناسب هستند. تفاوت پروفیل آلومینیوم LED ضد آب با سایرین به دلیل لوله PC است. دراین محصول نوار LED درون لوله PC قرار داده شده و آن را با یک درپوش انتهایی و چسب سیلیکونی مهر و موم میشود. پروفیل آلومینیومی LED پله: پروفیل اکستروژن های ال ای دی بر روی پله ها نصب می شوند که برای افرادی مناسب است تا در محیطی با نور نسبتا تاریک راه بروند. به طور گسترده در سینماها استفاده می شود و همچنین می توان از آن برای نورپردازی تجاری و نورپردازی خانگی استفاده کرد.

پاسخ و جواب های متداول

انواع پروفیل های آلومینیومی را نام ببرید؟
پروفیل آلومینیومی می توان با توجه به کاربرد آنها به سه گروه تقسیم کرد: پروفیل های ساختمانی، معماری و صنعتی. پروفیل ساختمانی مانند پروفیل های لوله ای، میله ها و پروفیل قوطی شکل. پروفیل های معماری مانند پروفیل های درب و پنجره. پروفیل های صنعتی مانند پروفیل های کابینت، هیت سینک ها و…

متداول ترین روش های فینیشینگ آلومینیوم چیست؟
متداول ترین روش های خدمات پوشش دهی انواع پروفیل آلومینیومی شامل: خدمات پولیشکاری، خدمات آنادایزینگ، پوشش های پودری و فیلم های دکورال طرح چوب میباشد.

روش تولید پروفیل آلومینیومی چیست؟
اکستروژن فرایندی است که در تولید پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود. در این روش بیلت آلومینیوم در کوره با دمای 450-500 سانتی گراد گرم میشود و با فشارازدرون قالب با سطح مقطع مشخص عبور کرده و پروفیل با همان شکل دهانه قالب تولید میشود. سپس با آب یا هوا سرد شده و دراندازه مورد نظر برش داده میشوند. نهایتا با قرار گرفتن درمعرض حرارت به آنها مقاومت نهایی داده می شود.

مزیت های پروفیل های آلومینیومی چه میباشد؟
پروفیل آلومینیوم به راحتی پردازش می شود، در برابر خوردگی مقاوم است، قابل بازیافت است، به لطف وزن کم هزینه حمل و نقل آن پایین است، با محیط زیست سازگاراست، هزینه ماشینکاری پروفیل آلومینیوم نسبتاً کم است بنابراین مقرون به صرفه است.

کاربرد انواع پروفیل آلومینیومی در صنایع جیست؟
برای ساخت محفظه های مانیتور، سیستم های درب و پنجره، اسپیسر شیشه های دوجداره، برای ساخت محافظ ضد اشتعال، سیم های رسانا، صفحات خنک کننده باتری ها، محفظه موتور در وسایل نقلیه الکتریکی،هیت سینک ها و…

قیمت انواع پروفیل آلومینیومی رنگی

قیمت پروفیل آلومینیوم رنگی تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله قیمت مواد اولیه، فرآیندهای تولید، تقاضای بازار و شرایط اقتصادی است. هزینه مواد خام، در درجه اول شمش آلومینیوم نقش اساسی دارد. نوسانات قیمت جهانی آلومینیوم می تواند به طور قابل توجهی بر هزینه کلی پروفیل های آلومینیومی تأثیر بگذارد. علاوه بر این، فرآیند تولید خود به قیمت گذاری کمک می کند و عواملی مانند هزینه های انرژی، هزینه های نیروی کار و سرمایه گذاری های تکنولوژیکی نیز بر هزینه محصول نهایی تأثیر می گذارد. تقاضای بازار و پویایی عرضه از عوامل تعیین کننده قیمت پروفیل آلومینیوم رنگی هستند. تقاضای بالا و عرضه محدود می تواند منجر به افزایش قیمت ها شود، در حالی که عرضه بیش از حد ممکن است منجر به کاهش قیمت شود. شرایط اقتصادی از جمله نرخ تورم، نرخ ارز و عوامل ژئوپلیتیکی نیز در شکل‌دهی چشم‌انداز قیمت‌گذاری نقش دارند.

بهترین پنجره دوجداره

بهترین پنجره دوجداره پنجره آلومینیومی ترمال بریک است زیرا هوابندی خوبی دارند. در تابستان اگر درها و پنجره های داخل خانه به خوبی هوابندی نشده باشند، زمان طولانی تری میکشد تا دمای داخل خانه کاهش یابد بنابراین کولر گازی مدت بیشتری باید کارکند تا محیط خانه خنک شود. و برعکس، اگر در ساخت پنجره ها از انواع پروفیل آلومینیومی استفاده شود تنوع بیشتری در ظاهر و کاربد و نوع بازشوهای پنجره های خود دارید.علاوه بر این، پنجره عایق حرارتی می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد، دمای داخل خانه را تنظیم کند و به ما اجازه دهد در محیط سالم تری زندگی کنیم.یکی دیگر از خواص مفید بهترین پنجره دوجداره آلومینیومی این است که گرد و غبار را روی سطح جمع نمی کنند به همین دلیل است خواص هدایت حرارتی آلومینیوم اهمیت بیشتری پیدا می کند و بهبود مقاومت حرارتی در پنجره آلومینیومی در طراحی و حفظ انرژی در داخل ساختمان امری بدیهی است.

بهترین پروفیل پنجره دو جداره چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین پروفیل پنجره دو جداره پروفیلی است که به کاهش قبض انرژی، گرم نگه داشتن خانه و کاهش سطح سر و صدای بیرون کمک  کند. با این حال، انتخاب در و پنجره های دو جداره امروزی به سادگی گذشته نیست و اکنون انتظار می رود قبل از اینکه بتوانید هزینه و انتخاب نصاب را در نظر بگیرید، طیف گسترده ای از سبک ها و انتخاب های متنوع رنگی را در نظر بگیرید. برای انتخاب بهترین پروفیل پنجره دو جداره مورد نظر خود انواع پروفیل آلومینیومی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. محبوب ترین فریم های موجود در بازار معمولاً از موارد زیر ساخته می شوند:

ویژگی بارز پروفیل های آلومینیومی

ویژگی بارز پروفیل های آلومینیومی سبک بودن آنهاست. پروفیل آلومینیومی ظریف میباشند که ویژگی های استحکام  و زیبایی شناسی خوبی دارد. آن ها یک انتخاب محبوب برای پنجره دوجداره هستند که می تواند مقرون به صرفه باشد.امروزه تکنولوژی های پوششی وجود دارند که می توانند طیف گسترده ای از رنگ ها با ماندگاری بالا ارائه دهند.